Interjú Czeglédi András tulajdonossal: A Carglass® Magyarország 20 éves története
20 éve indult útjára a Carglass® Magyarország. Hogyan kezdődött ez a történet?
A Carglass® Magyarország története egy szerencsés véletlennek köszönhető: egy újsághirdetésben találtunk rá a Belron hirdetésére 2004 környékén. Az édesapám által vezetett korábbi családi vállalkozás, a Pneu Trade Kft., gumiabroncsokkal foglalkozott, de a szezonális piac miatt keresnünk kellett egy kiegészítő szolgáltatást.
A Carglass®al, ami a Belron cégcsoport tagja a kapcsolatfelvételt követően egy autóipari kiállításon ismerkedtünk meg. Megvizsgáltuk, hogyan működik a szélvédő szerelő tevékenység más országokban, és kidolgoztuk az üzleti tervet. Végül 2005-ben megnyitottuk az első szervizpontunkat Budapesten, a Gyömrői úton. Akkor még csak hárman dolgoztunk benne, és flottakezelő, valamint flottát üzemeltető vállalatok voltak az első ügyfeleink.
Mi volt a legnagyobb kihívás az első években?
A legnehezebb feladat az volt, hogy meggyőzzük a flottakezelőket és autókölcsönzőket, hogy ne a márkaszervizeket válasszák az autóüveg problémák megoldására, hanem minket. Ráadásul teljesen új iparágba csöppentünk: a gumiabroncsok nem igényeltek különleges figyelmet, míg az autóüveg törékeny, speciális kezelést igényel.
A versenytársak ekkor még nem látták meg a lehetőséget a helyszíni, mobil szolgáltatásban, így mi ebben lettünk piacvezetők. Az egyik legnagyobb előnyünk az volt, hogy az autókölcsönzők és flották számára gyors megoldást nyújtottunk, nem kellett napokig ott hagyniuk a járműveiket egy márkaszervizben.
Hogyan változott a cég a Belron belépésével?
A cég alapítása és 2012 között franchise rendszerben működtünk Magyarországon. 2012-ben a Belron megvásárolta a Carglass® Magyarországot. Ez nagy lépés volt, hiszen ekkor már egy stabilan működő vállalat voltunk, de a Belronnal további fejlesztésekre nyílt lehetőség. Megerősítettük a marketinget, bevezettük az első rádiós hirdetéseinket, fejlesztettük az IT rendszereinket, és további szervizpontokat nyitottunk.
2019-ben visszatért a franchise modell, de immár egy sokkal strukturáltabb és hatékonyabb formában, amelyben továbbra is kiemelten figyelünk az ügyfélközpontúságra és a magas minőség fenntartására.
Egy másik mérföldkő 2022, amikor Jankovich Tamás vette át a cégvezetői feladatokat, aki immár 16 éve erősíti csapatunkat. Szakértelme és elhivatottsága meghatározó szerepet játszik vállalatunk sikerében, biztos alapot teremtve a folyamatos fejlődéshez és eredményességhez.
Milyen új kihívásokkal szembesül ma a Carglass®?
A technológia rohamos fejlődése komoly változásokat hozott. A modern autók egyre több vezetéstámogató rendszerrel (ADAS) vannak felszerelve, amelyek kalibrálást igényelnek. Mivel ezt mobil szervizben nem lehet elvégezni, az elmúlt években a mobil szolgáltatásunk háttérbe szorult, és nagyobb hangsúly került a helyhez kötött szervizpontokra.
Az ügyfeleink összetétele is átalakult: míg 2013-ban az ügyfeleink 85%-a flotta volt, ma ez az arány megfordult, és 75%-ban magánszemélyeket szolgálunk ki.
Mit jelent Számodra a Carglass® Magyarország 20 éves jubileuma?
Számomra ez egy hatalmas siker. A nulláról kezdtük, és ma egy ismert és megbecsült brand vagyunk. A legnagyobb elismerés, hogy az ügyfeleink mindig magasra értékeltek minket: az NPS mutatónk (Net Promoter Score – Ügyfélhűség- és elégedettségi mérőszám) 20 év alatt mindig 80% felett volt, mostanában pedig 90% körül mozog.
De nem csak az ügyfelek, hanem a munkatársaink elégedettsége is fontos: 2018-ban az Év Munkahelye díjat is elnyertük. A siker kulcsa mindig is az emberekben rejlett: az elhivatott csapatban, a minőség iránti elkötelezettségben és abban a filozófiában, hogy az ügyfelek problémáit mindig a lehető legjobb szolgáltatással kell megoldanunk.
A következő években továbbra is fejlődni szeretnénk, és biztos vagyok benne, hogy a Carglass® még sok sikeres évtized előtt áll.
